środa, 28 maja 2014

Nocą wszystko jest inne



Zastanawialiście się kiedyś nad tym jak piękna jest noc ? Wczoraj była piękna, wietrzna noc. Siedziałam przy otwartym na oścież oknie i pozwalałam tulić się jej ramionom. Otuliła mnie mrokiem, powietrzem, chłodem. Noce są inne. Lepsze niż dzień. Noce pozwalają myśleć o tym wszystkim co za dnia zdaje się być niemożliwe. Nocą wszystko nabiera innego wyrazu. Potrawy są lepsze, rozmowy lepiej się kleją, pocałunki smakują bardziej słodko. Celebrujemy noce o wiele bardziej niż dnie. Nocą bawimy się na weselach, osiemnastkach, studniówkach. To na nocnych imprezach prowadzimy najskrytsze rozmowy i wypowiadamy słowa, których później tak często się wstydzimy. Nocy nadaliśmy wymiar magiczny, utożsamiamy ją z kobietą, z czarownicami, z czarnymi kotami. Przecież właśnie w nocy wiedźmy odprawiały sabaty, w Rzymie odbywały się bachanalia.
Ciechocinek

Nocą wywołuje się duchy, przestaje uciekać przed własnym "ja", ogląda się horrory. Bywają takie noce, gdy kładę się, wtulając głowę w poduszkę i myślę o tym, że w tym samym czasie ktoś szaleje na dyskotece, umiera lub ucieka przed kimś lub czymś. Czasem pośród dźwięków z urządzenia, do którego dopiero co się przekonałam: smartfonu, otwieram okno i wdycham woń nocy. Noc pachnie inaczej niż dzień. Intensywniej, piękniej, głębiej. Bywają zimowe dni, gdy zamknięta szczelnie w fałdach kilku kurtek i koca, siedzę na balkonie czy przy otwartym oknie i tęsknie. Nocą tęsknię najbardziej. Nocą płaczę najdłużej. Nocą nawet cisza krzyczy w moich uszach.




Te zdjęcia nie mają być może wymiaru artystycznego, bo fotograf ze mnie żaden, ale uchwyciły piękno nocy, lepiej niż mogą to zrobić słowa.

A to już widok z mojego okna




Taki widok roztacza się z Mostu Karola w Pradze o godzinie czwartej rano 

Praga zimową porą, dzień przed Sylwestrem :)

Kraków i piękne Sukiennice oczywiście
O ile dobrze pamiętam to Czechy i Praga, ale nie mam pewności :)

Zakopane zimową porą 

Zawsze piękne...



Słucham namiętnie od wczorajszego wieczora. Mela Koteluk cudowna jak zawsze.

1 komentarz:

  1. Bardzo poetycko piszesz. Podoba mi się, odpowiednia dawka romantyzmu i mimo, że jest dzień to poczułem tę noc..
    I do tego Mela :)

    OdpowiedzUsuń