sobota, 7 września 2013

Muzyczny huragan emocji cz. 1

Nie jestem jakąś wielką fanką Dżemu. Lubię kilka piosenek tego wspaniałego zespołu, nowych i starych-w wykonaniu Ryśka i bez tego wybitnego wokalisty. Dziś jednak Rysiek miałby urodziny, Skończyłby 57 lat. To nie będzie notka o Riedlu ani o Dżemie, lecz o wspaniałej, wyjątkowej, poruszającej muzyce. Nie będę po prostu pisała o czymś, o czym nie mam szczególnej wiedzy. Dziś o najbardziej emocjonalnych piosenkach (subiektywnie rzecz jasna) .

1) TSA- 51
O ironio. Piosenka, jedna z moich ulubionych, idealnie wpasowana w dzisiejszą datę. Bo dedykowania właśnie Ryśkowi. Ja, gdy słucham pojmuję ją zawsze zupełnie odrębnie, jest tylko moja. Moja i mojego ukochanego dziadka , którego pożegnałam dwa lata temu. Te dwa lata bez niego minęły jak z bicza strzelił, ale nadal płaczę, gdy słyszę ten utwór. Najpiękniejsza piosenka o śmierci.

2)Scorpions- Still loving you
Czyż ona nie jest wyjątkowa? Odkryłam ją na nowo, gdy razem z przyjaciółką przygotowywałam prezentację na temat Scorpionsów. Ponownie zagościła na mojej liście przebojów i zawsze słucham ją z niegasnącym zapałem. Utwór z płyty Love a First Sting(1984), mojej ulubionej :)

3)Andre Ochollo- Mayn shtetele Belz
Zdecydowanie najpiękniejsze wykonanie tej, bądź co bądź popularnej piosenki. Pierwszy raz słyszałam na zeszłorocznej lekcji historii a w pamięci zostało do teraz. Niestety nie mogę jej odnaleźć na You Tube.

4)Edyta Geppert- Jaka róża taki cierń, Zamiast
Nie mogłam się zdecydować. Obie piosenki kocham tak bardzo... Towarzyszą mi niemal każdego dnia. Wyjątkowy głos pani Geppert dźwięczy mi w uszach i obija się po moim mózgu, po ścianach pokoju, gra w mojej duszy. "Ja się nie skarżę na swój los, nie proszę więcej niż dać możesz. I tylko mam nadzieję, że ... że chyba wiesz co robisz, Boże." 

5)Lifehouse- Everything
Piosenka o Bogu. Wyjątkowa. Słowa , które są tak szczere i prawdziwe jednocześnie, że nie sposób nie poczuć w sobie Dziecka Bożego. Oczywiście o ile odpowiednio się to rozpatrzy.


6)Hey- Moja i twoja nadzieja
Piosenka ma w sobie takie pokłady siły, że każdorazowe jej wysłuchanie napełnia mnie mocą potrzebną do rzeczy pozornie niemożliwych. Bo aby odnaleźć miłość, czasem trzeba o nią zawalczyć...


7) Tomasz Karolak- Nie zostawiaj mnie
W kilku prostych słowach można zaśpiewać o tym, co dzieje się, gdy zostawia nas ukochana osoba. Po polsku. Nie jakimś porywającym głosem, z niepotrzebnymi ozdobnikami dźwiękowymi. Na rockowo. Tak jak lubię. Jest też wersja po angielsku i w żeńskim wykonaniu, ale ja zdecydowanie wolę tę Karolakową :)


8)Metallica-Fade to black
Tutaj musiała się pojawić Metallica. I mogłabym tak wyliczać...Enter Sandman, Mama Said, Nothing Else Matters, One...I wiele, wiele innych. Wybrałam Fade to black, które tak na prawdę stawiam na tym samym miejscu co wszystkie powyższe inne piosenki Metallic'ki. Oni po prostu grają tak, że chce się słuchać. Wersja symfoniczna wyjątkowa.
 


9)Myslowitz- Chciałbym umrzeć z miłości
Naj , naj , naj piękniejsza piosenka o miłości. Bo któż z nas nie chciałby umrzeć z miłości? Nowy Myslowitz to już nie to samo, ale swego czasu tworzyli piękne utwory. Wiele pozostaje na mojej playliście. Swoją drogą, piosenka ma także piękny teledysk, niestety trudny do odnalezienia w internecie.


10)Onar-Ja bym oszalał
Na koniec...rap. Małe zaskoczenie? Ano, rapu słucham także. A ta piosenka Onara, na prawdę zasługuje na wyróżnienie, ze względu na poruszający do głębi tekst. Ciąg dalszy mojej emocjonalnej listy przebojów już jutro. Do zobaczenia ;)

Wszystkiego najlepszego, Ryśku. 

5 komentarzy:

  1. Poszukaj "Trzy zapałki" TSA. Za to do dziś cenie Marka Piekarczyka.

    OdpowiedzUsuń
  2. Trzy zapałki też piękne ! :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  4. zapomniałem o scorpionsach zupełnie, dzięki!

    OdpowiedzUsuń
  5. Polecam się na przyszłość :D

    OdpowiedzUsuń