wtorek, 10 września 2013

Muzyczny huragan emocji cz. 2

Obiecałam wpis następnego dnia i  niestety przez nawał szkolnych obowiązków, nie dałam rady, ale...Dziś obiecany ciąg dalszy mojej muzycznej oazy !

11) System of a down- Atwa
Kocham SOAD. To mój ulubiony zespół od niepamiętnych czasów i to się raczej nie zmieni. Mogłabym wymieniać piosenkę za piosenką, ale chciałam wybrać tę jedną, jedyną i wybór pał na Atwę. Jakoś tak wyszło , że jej słucham najczęściej. Kojarzy mi się z dzieciństwem, często słyszałam ją z pokoju moich braci i chyba po prostu jest jakaś taka "zasłuchana".


12)Taylor Swift- Safe and sound
Jakoś tak wpadła mi w ucho. I została. Piękna. Skłania do refleksji .


13)Hugh Laurie- St. James Infirmary
Ten utwór (z doskonałej płyty Let them talk !) zainspirował mnie do napisania epilogu mojej powieści. I ogólnie często mi towarzyszy. Jest bardzo sensualny i klimatyczny. To po prostu Hugh Laurie ! Wybitny aktor i nie gorszy muzyk :)


14)Pezet-Spadam
Znowu rap. Znów o miłości. Wyjątkowy Pezet zawsze będzie dla mnie guru polskiego rapu, ale ta piosenka jest moją ulubioną. Wybitnie dramatyczna. Dosadna. Bolesna. Ale piękna.
"Nie ma cię , gdy moje życie spada w dół. Nie ma cię, gdy wszystko łamie się na pół. Nie ma cię i nie wiem już gdzie jesteś, ale dobrze , że nie wiesz co u mnie, bo pękło by ci serce !"

15)Coma
Nie ma tytułu. Żadnego. Bo każda piosenka zabija emocjami. Czułam je na koncercie i czuję je , płynące z słuchawek mojej empetrójki. Schizofrenia jest wybitnie emocjonalna. Ale słowa "Spadaaam, zostaniesz sama..." także strzelają prosto w moje serce.


16)Rihanna- Stay
Jak to piosenki o miłości. Romantyczne i czułe. Ale piękne. Prawdopodobnie najpiękniejszy utwór Rihanny.


17)Maciej Molęda- Zrobię mężczyzn z was
Utwór pochodzi z mojej ulubionej bajki wszech czasów- "Mulan" . Każdorazowe wysłuchanie tej piosenki sprawia, iż nabieram siły by pokonywać góry. Wielki, ważny kawałek. Pojawi się także w innym rankingu muzycznym, który mam w planach :)

18)Miley Cyrus- The climb
To co aktualnie dzieje się z kolejną "gwiazdką Disneya" nie ma znaczenia. Ten utwór po prostu się jej udał. Bo wszyscy wciąż się wspinamy. A chodzi o to by się nie poddać. I ta piosenka potrafi czasem w tym pomóc :)


19)Lykke Li- Possibility
Niebanalny wokal Lykke Li , niewątpliwie sprawia , że piosenka także jest niebanalna. Być może sprawia wrażenie trochę monotonnej, ale mnie wprawia tylko w niezwykły moment "zawieszenia", idealny do głębszych przemyśleń.

20)Czesław Niemen- Dziwny jest ten świat
Wiem, że nie zaskakuję tym wyborem. Ale to taka wyjątkowa piosenka. Nie mogło jej tu zabraknąć. Cenię Niemena za wiele pięknych utworów, jednakże to ten wydaje się być najbardziej emocjonalnym dla mnie.


To koniec zestawienia, choć mogłabym tak wymieniać bez końca. Wielu wykonawców zasługuje na wyróżnienie, wielu trafiło głęboko w moje serce. Ci, których wybrałam nasunęli się na moją myśl automatycznie, inni przychodzą z czasem do głowy. Każdy z nas ma inną, prywatną definicję emocjonalnej piosenki. W teorii każda piosenka powinna taką być. Ja zdecydowałam się jednak wybierać. Nie stawiam żadnej z nich wyżej lub niżej- wszystkie zajmują podobne miejsca w moim sercu. Po prostu- są piękne.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz